8 - Б Всесвітня Історія


Шановні учні 8-б класу. 

Вітаю. Попрацюймо дистанційно під час карантину.

Завдання на матеріал з даного предмету ви знайдете на цій сторінці. 

Виконуйте всі завдання звсесвітньої історії  в окремому зошиті, який сдід підписати так:

Зошит
з дистанційного навчання
з всесвітньої історії 
учня( учениці) 8 -б класу
Зош № 5 м. Бердянська
П.І.учня.

19.03.2020

Османська імперія.

Параграф 18 опрацювати. 

Основні дати та події: 1526 р. — битва під Могачем, захоплення турками Угорщини; 1529 р. — облога Відня; 1571 р. — битва при Лепанто; 1620—1621 рр. — Хотинська війна; 1683 р. — розгром турецької армії під Віднем

Переглянути відеоролік.

Робота з термінами та поняттями
Яничари (турецькою «єні чері» — «нове військо») — регулярна піхота турецького війська, що формувалася з полонених хлопчиків (здебільшого християн). Вони виховувалися в суворих умовах, вважалися рабами султана, жили у казармах, їм заборонялося одружуватися, займатися господарством. Яничари не отримували платні, а жили за рахунок грабунку поневолених народів. Військо яничарів вирізнялося надзвичайною жорстокістю. Яничари брали участь у загарбницьких походах, несли гарнізонну службу в підкорених Османською імперією арабських країнах та на Балканах. Кількість яничарів становила до 12 тис. осіб у XVI ст. і близько 50 тис. осіб у XVII ст.

 Боротьба народів проти турецьких завойовників 

Ознайомтеся з даним матеріалом.
Під час вторгнень турки чинили страшні спустошення. Для утримання загарбаних територій великі міста перетворювалися на сильно укріплені фортеці, а на кращі землі переселяли турків. Усіх чоловіків-немусульман обкладали подушним податком. Крім того, вони виконували повинності на будівництві доріг, фортець,
мостів. їм заборонялося їздити верхи, носити зброю, споруджувати будинки вищі, ніж у турків. Османська імперія лише силою зброї тримала в покорі завойовані народи, які вели проти неї постійну боротьбу.
У Болгари та Сербії поширився рух гайдуків. Вони нападали на турецьких чиновників, солдатів, спалювали й вирізали мусульманські поселення, (хні дії не мали б успіху без підтримки християнського населення, яке вважало їх народними героями. Утім, безстрашні у битвах гайдуки нерідко виявляли надмірну жорстокість, чинили грабежі й насилля.
Християнська церква підтримувала та освячувала народні повстання проти турецького поневолення, але без зовнішньої підтримки європейських держав вони зазнавали поразок.
Незважаючи на тяжке гноблення, слов'янські народи зберегли свої культуру, звичаї, мову. Боротьба поневолених народів підривала міць Османської імперії та послаблювала її натиск на Європу.
Соціально - економічний устрій держави.


Перегляньте відео ролік



за матеріалом  розвиток турецької культури стор. 142 заповніть письмово дану таблицю. 

Заповніть таблицю «Культура Османської імперії».

ГАЛУЗЬ
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ
Освіта і наука
Література
Архітектура і живопис
Стор. 144 № 7 письмово, 1 - 6 усно.

Вивчіть узагальнюючу таблицю.
Картинки по запросу "конспект уроку з всесвітньої історії 8 клас османська імперія"



26.03.2020 
Річ Посполита

Основні дати та події: 1569 р. — Люблінська унія; 1600—1622, 1625—1629, 1655— 1660 рр. — польсько-шведські війни; 1614—1621, 1671—1676, 1683—1699 рр. — польсько-турецькі війни; 1648 р. — початок Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б. Хмельницького; 1686 р. — «Вічний мир» із Московією.

1. Поява фільваркового господарства с. 145
Робота з термінами та поняттями
Фільварок — багатопрофільне господарство, у якому вся земля належала панові та яке базувалося на праці селян, котрі відробляли панщину.
Товарна продукція — це продукція, що виробляється не для власного споживання, а для продажу на ринку.

2. Польські міста в XVI—XVII ст. с 145
3. Соціальний розвиток с. 146
Робота з підручником
Опрацюйте відповідний матеріал підручника і заповніть таблицю ( письмово).
Основні стани польського суспільства
НАЗВА СТАНУ
СТАНОВИЩЕ В СУСПІЛЬСТВІ
4. Реформація і Контрреформація с. 147

Домашнє завдання : переказувати параграф 19 пункт 1 - 3; заповніть таблицю.



02.04.2020 Річ Посполита


У той час, як інші країни Європи вступили на шлях мануфактурного розвитку виробництва, Річ Посполита залишалася аграрною країною.
Практично всіма землями володіла землеробська знать — пани-магнати. Вони були повними господарями всіх селян і городян їхніх обширних володінь.
Близько 90 % жителів країни становили селяни і шляхтичі — дрібні лицарі-дворяни.
У Речі Посполитої було багато «міст» і «містечок», де проживали торговці і ремісники, які звалися міщанами.
Протягом XVI ст. тут  відбувається посилення кріпосного гніту.

 Робота з історичними текстами

 Ознайомтеся з документом та виконайте завдання.

Текст

Із «Уставу на волоки»).
Робота підданим через війта має бути замовлена на тиждень: з чим і на котрий день люди до роботи прийти мають, а війт того ж дня людям визначить роботу, і якщо котрийсь чоловік не вийде на роботу, то за перший день прогулу заплатить гріш, а за другий — барана, а якщо втретє прогуляє або через п’янство не вийде, то бичем на лавці скарати, а дні пропущені відробити.
Пустих волок підданим не орати; а якщо котрийсь, не вписаний до реєстру, посміє те вчинити, то збіжжя втратить до нашої стодоли (клуні) і за провину рубель (карбованець) грошей до казни нашої заплатить. А до роботи приступати підданим, як сонце сходить, а зійти (з роботи), як заходить (сонце), а відпочинку тим, що з худобою роблять, перед обідом година, у полудень — година, надвечір — година; а котрі піню роблять, тим відпочинку в ті ж часи, але по півгодини має бути, а то літом на Великдень відпочивання; а хто рано на роботу не вийде через запізнення, такий другого дня стільки часу, на скільки спізнився, відробити має.
Фільварки хочемо мати, щоб вони скрізь були заведені, причому як найбільшого розміру, при кожних замках і дворах наших, крім тих, де б ґрунти погані або не родючі були, — такі (ґрунти) наказати людьми осаджувати…

 Запитання ( усно)
1. На який термін визначалася робота селянину?
2. Яке покарання несли селяни, якщо не виходили на роботу?
3. Опишіть регламент роботи селянина.
4. Поясніть поняття «фільварок».


Фільварок— поміщицьке господарство, засноване на панщинній праці селян. Зазвичай фільварок складався з 200–300 га кращої землі. До фільварку прикріплялися 30–40 селянських дворів. ( запишіть в зошит дане визначення)

Реформація та Контрреформація в Польщі 
Завдання: 
 Згадайте – Що таке реформація? Коли вона виникла і де? Хто стояв на чолі Реформації?; Що таке лютеранство?  і кальвінізм, чим відрізнявся він від католицької та лютеранської церкви

Висновок: Реформація-це рух, який направлений проти католицької церкви.

Самостійна робота з підручником

На основі тексту підручника ( с.147)  дайте  відповідь  на питання 1-2 уссно, 3 - письмово  : 

1. Які напрямки реформаційних учень набули поширення у Польщі?
2.  Як поставилися польські королі до руху Реформації?
3.  Наведіть докази, що єзуїти мали великий вплив  у Польщі.

Зовнішня політика Речі Посполитої 

Робота  з підручником ( сторю 151 ): визначити  основні напрямки зовнішньої політики Речі Посполитої та дати їм характеристику)

Ознайомтеся з текстом підручника і дайте відповідь на питання письмово:
1. У яких напрямах здійснювалися походи польських королів?
2. Назвіть залежні від Польщі території.
3. Назвіть території, які одійшли до Речі Посполитої у результаті Лівонської війни.
Який висновок можемо зробити?

З одного боку, польські феодали прагнули захопити  нові землі ,  а з другого - безперервні війни виснажували країну, підривали її політичне становище.

Занепад Речі Посполитої

Після ознайомлення з матеріалом підручника ( стор.151 п.7) дайте відповідь на питання ( усно):
Чому події другої половини ХVII ст.. у Польщі дістали назву «Великий потоп»? 

( країна на межі зникнення) – Наприкінці 17 століття припинила існування як самостійна держава: її територію було поділено між Росією, Австрією та Прусією).

  • Домашнє завдання
  • Переказувати параграф 19, відповідь на питання письмові ( дивися вище);
  • . Підготувати повідомлення про Івана Грозного.
  • Домашню роботу відправити мені на перевірку на електрону пошту в наступний четверг.


 09.04.2020.
Шановні діти! Дякую всім, хто вчасно надіслав виконані вами  роботи на перевірку.



Домашнє Завдання : параграф 20 ( пункт 1 - 5)  переказувати, підготувати та вивчти повідомлення про внутрішню та зовнішню політику Івана Грозного. ( усно), стор.167 номер 12 письмово.





16.04.2020 Поява Російської імперії

Економічне й соціально – політичне становище Російської імперії наприкінці XVII ст.:
-Росія була аграрною, феодально – кріпосницькою державою;
- зародження ринкових відносин, поява перших мануфактур, формування внутрішнього ринку;
- через відсутність морських портів (крім Архангельська) зовнішня торгівля була слабо розвинена;
- збройні сили складалися з погано організованого дворянського ополчення, ненадійного стрілецького війська й малочислених полків «нового устрою»;
- у політичному відношенні Росія була абсолютною (самодержавною) монархією;
- після смерті Олексія Михайловича державою правили: 1676 – 1682 рр. – Федір Олексійович, син Олексія Михайловича; 1682 р. – царем оголошено малолітнього царевича Петра, але фактично державою правила його сестра Софія Олексіївна; 1689 – 1725 рр. – Петро І.)


Петро І, його внутрішня і зовнішня політика.

Початок правління Петра І. Наприкінці XVII ст. Московська держава значно відставала в розвитку від європейських держав. Відсутність зручних виходів до світових торговельних шляхів зумовлювала натуральний характер господарства країни.
Наприкінці XVII ст. Московська держава у європейській частині мала спільний кордон зі Швецією, Польщею, Туреччиною, Кримським ханством — її традиційними суперниками у Східній та Північній Європі. Війни проти цих країн Московська держава вела з перемінним успіхом упродовж століть.

Домашнє завдання : стор. 176 № 11 письмово; параграф 21 опрацювати, підготуватися до контрольної роботи за темами 18 - 21.



21.05.2020 Підсумкова контрольна робота.

Підсумкова  контрольна робота (виконати письмово до 23 травня)

Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Принцип мирної угоди «чия влада, того і віра» був прийнятий
 ( 0,5б)
     А) у 1555р.          б) у 1529р.,                      в) у 1517р.

2. Хто був найзатятішим прихильником Реформації:  ( 0,5б)
А) М.Лютер;       Б) Т.Мюнцер;                  В) М.Сервантес.
  
3. Як називали самостійні адміністративні області у Швейцарії:
( 0,5б)
А) кантон;             Б) союз;                    В) кальвінізм.

4. Засновником якою релігії став Жан Кальвін:  ( 0,5б)
А) протестантизм;          Б) кальвінізм;                     В) католицизм.

5. В якій науці зробив відкриття М.Коперник:  ( 0,5б)
А) генетика;                    Б) фізика;                   В) математика.

6. Хто сконструював перший телескоп:  ( 0,5б)
А) Галілео Галілей;      Б) Йоганн Кеплер;            В) Птоломей.

7. Співвіднесіть ученого і відкриття.  ( 0,5б)
а) М.Коперник                        1. Закон інерції.
б) Галілео Галілей                 2. Натурфілософія
в) Рене Декарт                        3. «Про обертання небесних тіл»
г) Йоганн Кеплер                   4. Телескоп
                                                5. Рух у Сонячній системі.
8. Хто зайвий у списку і чому?  ( 0,5б)
    1. Пітер Пауель  Рубенс;
    2. Антоніс ван Дейк;
    3. Микола Коперник;
    4. Рембрандт вай Рейн.

 Дайте відповіді на питання:
9. Із чим пов'язаний розвиток театрального мистецтва в епоху відродження? ( 2б.)

10. Назвіть основні причини поразки Селянської війни в Німеччині. (1б)

11.  Згрупуйте події залежно від того, у якому столітті вони відбулися, записавши у відповідний стовпчик таблиці їхні номери: 1) початок Селянської війни в Німеччині; 2) встановлення сьогуняту Токугава в Японії; 3) поразка чесько-угорської армії у битві під Могачем; 1) початок Тридцятилітньої війни; 5) прийняття Соборного уложення у Московській державі; 6) укладення Люблінської унії. (2б)
XVI ст.XVII ст.
1, 3, 62, 4, 5
12. Доведіть або спростуйте твердження. (3б.)
«Насправді середина другого тисячоліття є часом зародження сучасного світу, його ще називають Світом Модерну (Modernity), формування нової соціальної, політичної, економічної, культурної семантики світопорядку. У цей час закладаються основи історичного піднесення Заходу і його майбутнього домінування на світовій арені. Точкою відліку є Великі географічні відкриття кінця XV — початку XVI ст. Це були не просто подорожі допитливих і хоробрих людей. У них відбилося дуже багато чого з тих процесів, що вже відбувалися в західноєвропейському суспільстві. Насамперед це криза феодальних відносин, а також зародження і зміцнення буржуазії». 
Свою відповідь побудуйте за схемою:
1) Я вважаю, що це твердження є вірним (або ні).
2) Тому що
3) Наприклад,
4) Отже, перелічені мною свідчення та приклади доводять те, що наведений текст є істинним ( або ні).
Контрольну роботу надіслати на перевірку до 23 травня на електрону пошту.




















Немає коментарів:

Дописати коментар